آنتیک با بیش از 100 سال قدمت

تاریخچه عروسک های سرامیکی

عروسک سرامیکی (یا به اصطلاح بیسکویتی) عروسکی است که تمام یا قسمتی از آن از سرامیکی بیسکویتی، نوعی سرامیک بدون لعاب و مات است. عروسک‌های سرامیکی از سال 1860 تا 1900 در فرانسه و آلمان محبوب‌ترین عروسک‌ها بودند و بعد از عروسک‌های سرامیکی که بافت لعابدار دارند، مد شدند. عروسک های سرامیکی بافتی مات دارند و بیشتر شبیه پوست انسان هستند. آنها در ابتدا به عنوان اسباب بازی های کودکان ساخته می شدند اما به مرور زمان قابل کلکسیون شدند و امروز می توانند هزاران دلار آمریکا ارزش داشته باشند.

عروسک های سرامیکی آنتیک به ندرت به طور کامل از سرامیک ساخته می شدند زیرا این باعث میشد که آنها سنگین و شکننده باشند. اغلب آنها از ترکیب مواد ساخته می شدند. سر عروسک همیشه از سرامیک ساخته می شود، اما بدنه آن از پارچه، چرم، چوب (با مفصل)، پاپیه ماشه یا که ماده ای از خمیر خاک اره، چسب، نشاسته ذرت، رزین و آرد چوب است. چشم عروسک ها شیشه ای است. سر در چندین لایه رنگ می شود تا رنگ پوست و حالات صورت را بدست آورد.

اولین عروسک سرامیکی تولید شده در اروپا عروسک های لعابدار بودند. آنها عمدتاً در آلمان بین سالهای 1840 و 1880 از سرامیک لعابدار و با موهای رنگ شده ساخته شدند. از سال 1850، آلمان عروسک‌های پریان را تولید کرد - عروسک‌های چینی سفید که قبل از پختن لعاب نداشتند و بافتی مات به آنها می‌داد. موهای رنگ شده هم داشتند. ساخت عروسک سرامیکی بیسکویتی  در دهه 1860 در فرانسه و آلمان آغاز شد و پس از جنگ جهانی اول ادامه یافت.

معروف‌ترین شرکت‌های فرانسوی که عروسک‌های سرامیکی بیسکویتی را تولید می‌کردند Jumeau، Bru، Gaultier، Rohmer، Simone و Huret بودند در حالی که سر عروسک‌ها بیشتر در آلمان ساخته می‌شدند. آنها خیلی زود به دلیل بافت ماتشان که نسبت به سرامیک لعابدار به پوست انسان نزدیکتر بود و به دلیل اینکه موهای طبیعی بیشتری داشتند بسیار محبوب شدند. عروسک‌های سرامیکی دارای کلاه گیس‌هایی بودند که از موی انسان یا "موهر" - موهای بز آنگورا - ساخته شده بود. اولین عروسک های سرامیکی بیسکویتی عروسک های مد بودند. آنها نماینده زنان بالغ با لباس های مدرن (در آن زمان) بودند و برای فرزندان والدین ثروتمند در نظر گرفته شده بودند. بخش‌هایی از صنعت وجود داشت که فقط برای ساخت لباس عروسک کار می‌کرد. در اواخر قرن نوزدهم، عروسک‌های کودکانه بازار را تسخیر کردند و بسیار محبوب شدند.

محبوب ترین عروسک های فرانسوی Bébés عروسک هایی با کیفیت بالا بودند که بسیار ماهرانه ساخته شدند. زمانی که سازندگان آلمانی شروع به ساخت عروسک‌های ارزان‌تر کردند، بازار را تصاحب کردند، بنابراین سازندگان فرانسوی مجبور شدند در کنسرسیومی متحد شوند. عروسک‌های آلمانی توسط شرکت‌های آرماند مارزلای، زیمون و هالبیگ، K*R و Kestner ساخته شده‌اند که بسیاری از آنها در منطقه تورینگن قرار گرفته‌اند، جایی که رسوبات طبیعی خاک رس برای ساخت عروسک‌ها وجود دارد. در سال‌های اولیه قرن بیستم، شرکت‌هایی مانند کایمر و راینهارد، هایباخ و کستنر شروع به ساخت «عروسک‌های کارکتری» کردند که عروسک‌های واقعی‌تر و گویاتر کودکانه بودند. تقریباً در همان زمان تولید عروسک های سرامیکی در ایالات متحده و ژاپن نیز آغاز شد. در طول قرن بیستم، ساخت عروسک از تولید صنعتی به سرگرمی و دوباره به تولید صنعتی در دهه 1980 تبدیل شد. اکنون، عروسک‌های سرامیکی آنتیک می‌توانند اقلام کلکسیونی ارزشمندی باشند.

مشاهده به عنوانن جدول فهرست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه
عروسک، عروسک کمیاب، عروسک قدیمی، عروسک آنتیک، ریبورن، آنتیک، قدیمی، عروسک وارداتی، عروسک خارجی، عروسک انگلیسی، عروسک آلمانی، عروسک من، عروسک دستساز، عروسک فرشته، هدیه دخترونه، کادو دخترونه، مجسمه فرشته،آرتیستیکال، دکوراسیون، دکوراسیون منزل، دکور خاص،

آنتیک کایمر

عروسک بسیار آنتیک بدن چوبی، سر سرامیکی و تمام مفصلی از کارخانه ی ۱۸۹۰ کایمر و راینهارد.
تماس برای قیمت